VRT-baas Paul Lembrechts over de rol van de openbare omroep

Guy Delforge
Published on Thursday 171207
De opleiding Idea Management organiseerde een Innovatiecafé met Paul Lembrechts, CEO van de VRT. Thema was 'Wat is de rol van de openbare omroep in het snel evoluerende medialandschap?'

Ook het Vlaamse medialandschap beleeft momenteel boeiende maar stormachtige tijden. Het gedrag van de mediaconsument wijzigt zienderogen, grote internationale spelers winnen steeds meer terrein, zowel bij lezers en kijkers als bij de adverteerders. De concurrentie tussen Vlaamse mediagroepen blijft op het scherp van de snee. Alle Vlaamse mediagroepen zetten volop in op digitalisering en concentratie. Is een bundeling van de lokale krachten het antwoord op de opmars van de Facebooks en YouTubes. Of is het water tussen VRT, Persgroep, Mediahuis en andere Vlaamse spelers nog te diep. Hoe gaat VRT om met de uitdagingen van de media-toekomst en welke rol ziet de openbare omroep voor zichzelf in het snel evoluerende media-landschap? 

Naast Paul Lembrechts maakten ook een aantal Media Start Ups hun opwachting.

 

InnovatieCafé 23/11/2017